۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۱:۴۱

فیلمساز فلسطینی سه‌گانه خود را به پایان می‌‌برد

فیلمساز فلسطینی سه‌گانه خود را به پایان می‌‌برد

الیا سلیمان با ساخت فیلم "زمان باقیمانده" سه‌گانه سینمایی خود را پس از دو فیلم "وقایع‌نگاری ناپدید شدن" و "مداخله الهی" به پایان می‌‌رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد فیلمبرداری پروژه هفت میلیون دلاری "زمان باقیمانده" از 20 ژوئیه در شهر ناصریه آغاز می‌شود و در پاریس و نیویورک ادامه پیدا می‌کند.



الیا سلیمان

از این فیلم به عنوان آخرین بخش سه‌گانه سلیمان یاد می‌شود که دو قسمت اول آن فیلم‌های "وقایع‌نگاری ناپدید شدن" و "مداخله الهی" بود و فیلم دوم جایزه هیئت داوران و جایزه فیپرشی جشنواره کن سال 2002 را برای فیلمساز 48 ساله فلسطینی به همراه داشت.

سلیمان در "زمان باقیمانده" به مکاشفه خود در هویت فلسطین ادامه می‌دهد و در این فیلم که پرهزینه‌ترین پروژه سینمایی او تا به امروز است، چند دهه از تاریخ این سرزمین از تاسیس رژیم صهیونیستی تا زمان حال مورد توجه قرار می‌دهد. فیلمنامه را خود سلیمان نوشته و در آن نقش‌آفرینی می‌کند.

"زمان باقیمانده" با همکاری سرمایه‌گذارانی از بلژیک، کمپانی رسانه‌ای و پان عرب MBC و کمپانی فرانسوی وایلد بانچ ساخته می‌شود و کمپانی کورنیچ مستقر در بریتانیا و صندوق یوروایمیجز نیز به ساخت پروژه کمک می‌کنند که قرار است برای نمایش در جشنواره فیلم کن سال آینده آماده شود.

سلیمان که متولد سال 1960 در شهر ناصریه است، بیشتر به خاطر فیلم "مداخله الهی" شهرت دارد که برداشتی کمدی / تراژدی و مدرن از زندگی در سرزمین‌های اشغالی است. سبک کاری او اغلب با باستر کیتن و ژاک تاتی مقایسه می‌شود.

سلیمان از 1982 تا 1993 در نیویورک زندگی می‌کرد و در آنجا دو فیلم کوتاه ساخت. او در 1996 با فیلم "وقایع‌نگاری ناپدید شدن" جایزه بهترین فیلم اول جشنواره فیلم ونیز را برد.

کد خبر 683867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha